Browsing by Author "Toro Galeano, Leonardo"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Bases for the digital transformation of the productive sector: an exploratory study of key competencies in Peru(ESIC, 2021-10-30) Regalado-Pezúa, Otto; Toro Galeano, Leonardo; Horna-Saldaña, C. J. P.The main objective of this research is to determine the basis of the key competencies necessary to achieve the digital transformation of public and private organizations in Peru. With this objective in mind, the conceptual framework involves the definition of a digital transformation in organizations and their impact on those organizations. Secondly, the article presented the results of the exploratory fieldwork conducted through in-depth interviews with ten executives from different productive sectors and analyzed them through content analysis. From this exploratory study, it concludes that all the experts interviewed agree on: i) the urgency of initiating a digital transformation process in small, medium, and large companies; ii) the need for training in digital transformation for company employees in all functional lines, giving priority to the commercial area; and iii) investment in the implementation process starting with cybersecurity and big data due to the impact on the operational and commercial results of the companies.Item Open Access Plan de negocios para la implementación de una institución de educación técnica en Lima Metropolitana(Universidad ESAN, 2018) Coronel Gayoso, Liseth; Oscanoa Ramo, Lizet; Raza Ramos, Patricia; Toro Galeano, LeonardoSe observan inconvenientes en el sector de educación superior específicamente en la educación técnica de Perú, entre los cuales destacan la calidad educativa brindada por las diferentes instituciones y la desarticulación entre los programas ofertados y los demandados por el sector productivo. Adicionalmente, se observa un crecimiento de la demanda de institutos en Lima Metropolitana, cada vez hay más personas que optan por estudiar en un instituto que en una universidad, debido principalmente a la duración, costo y accesibilidad. Basados en lo anterior, se ha realizado un plan de negocio para la implementación del Instituto de Educación Superior Internacional (IESI) ubicado en el distrito de Ate Vitarte, enfocado en un nicho de mercado específico y actualmente desatendido como lo son los operarios. Después de realizar el estudio de mercado, IESI presenta una propuesta de valor basada en educación con horarios flexibles y una alianza estratégica con una institución colombiana permitiendo a los estudiantes tener una perspectiva internacional. De igual manera y basado en los resultados obtenidos de la investigación realizada, se ofertan seis carreras técnicas con mayor demanda por el mercado potencial, buscando brindar las capacidades y herramientas para que el egresado pueda mejorar su calidad de vida.