The Link Class Project: Collaborative virtual teams between Peru and The Netherlands

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-12-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad ESAN. ESAN Ediciones

Redes Sociales



Citación

Citación APA
Abstract
The Link Class Project presented in this article provides an example of established collaborative group activities to negotiate and build a report together in virtual teams composed of students at Universidad ESAN Lima (Peru) and Tilburg University Tilburg (Netherlands). It further analyzes the effects of a campus based internationalization strategy supported by the use of technology. Based on previous experiences with virtual classrooms the authors adhere to the ancient Chinese philosopher’s Lao Tzu quote: «If you tell me I will listen; if you show me I will see; but if you let me experience I will learn».
El Link Class Project que se presenta en el siguiente artículo aporta un ejemplo sobre las actividades de un grupo internacional colaborativo en el que los estudiantes deben negociar y desarrollar un reporte conjunto mediante actividades desarrolladas a través de equipos virtuales entre alumnos de la Universidad ESAN (Lima Perú) y Tilburg University (Tilburg Países Bajos). Además se analizan los efectos de una estrategia de internacionalización in campus respaldada por el uso de tecnologías.Sobre la base de las experiencias previas con clases virtuales los autores adhieren a la cita del antiguo filósofo chino Lao Tzu: «Si me hablas escucharé; si me muestras veré; pero si me permites experimentar aprenderé»
Description
Keywords
Internationalization, Virtual classroom, Virtual mobility, Intercultural competence, Information and communication technologies, Internacionalización, Clase virtual, Movilidad virtual, Competencia intercultural, Tecnologías de la información y de la comunicación
Citation
Olivos Rossini, M., Rincón, S., & Rutkowski, A.-F. (2015). The Link Class Project: collaborative virtual teams between Peru and The Netherlands. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 20(39), 137–140. https://doi.org/10.1016/j.jefas.2015.10.001