The influence of the environment on organizational innovation in service companies in Peru

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Date
2013-12-13
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Publisher
Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado

Redes Sociales



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Abstract
Several authors consider the environment variable to be an influential element on the innovation variable, but they do not provide further insight of the dimensions of these variables. This study, applied to a sample of service companies, includes dimensions of environment (uncertainty and complexity) and dimensions of innovation (technical and administrative), as well as organizational characteristics as a moderating variable in this relationship between environment and innovation. The results indicate that an uncertain environment promotes only technical innovation, while a complex environment promotes both administrative and technical innovation. It was also found that organizational characteristics partially moderate the relationship between the two variables.
Diversos autores consideran la variable entorno un elemento influyente en la variable innovación, pero no profundizan en las dimensiones de estas variables. Este estudio, realizado en una muestra de empresas de servicio, incluye dimensiones del entorno (incertidumbre y complejidad) y de la innovación (técnica y administrativa), además de las características organizacionales como variable mediadora de la relación entre entorno e innovación. Los resultados indican que el entorno incierto promueve solo la innovación técnica, mientras que el entorno complejo promueve tanto la innovación técnica como la administrativa. También se comprueba que las características organizacionales moderan parcialmente la relación entre ambas variables.
Description
Keywords
Environment, Innovation, Organization, Entorno, Innovación, Organización
Citation
Yamakawa Tsuja, P., & Ostos Mariño, J. (2013). The influence of the environment on organizational innovation in service companies in Peru. Revista Brasileira de Gestão de Negócios, 15(49), 582–600. https://doi.org/10.7819/rbgn.v15i49.1586