La investigación sobre el marketing relacional: un análisis de contenido de la literatura 2007-2008

Loading...
Thumbnail Image
Date
2010-12-30
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad ESAN. ESAN Ediciones

Redes Sociales



Citación

Citación APA
Abstract
The purpose of this article is to perform a literature review on Relational Marketing, to prepare a content analysis of it for classification and to provide to Marketing academics and practitioners with a bibliography by subjects. A search on Relation-al Marketing articles was performed in 55 specialized journals. Each article was taken as a unit of analysis. The classification of the units in excluding categories was prepared by two independent researchers to confirm the validity of the classification. The analysis of content considered five excluding categories: objectives, constructs, instruments, industrial applications and subjects for the years 2007 and 2008. The study, at the same time, classifies the articles according the criteria of region, region and studied industry for these years. The classification for industries implied reordering all the authors of the reviewed texts according to universal criteria of codification of economics activities CIIU.
El propósito de este artículo es realizar una revisión de la literatura sobre el Marketing Relacional, elaborar un análisis de contenido de la misma para hacer una clasificación y, por último, proveer al teórico y al práctico de Marketing de una bi-bliografía por temas. Se realizó una búsqueda de literatura sobre Marketing Relacional en 55 revistas especializadas. Cada artículo fue tomado como unidad de análisis. La clasificación de todas las unidades en categorías excluyentes fue elaborada por dos investigadores independientes para asegurar la validez de la clasificación. El análisis de contenido arrojó cinco categorías excluyentes: objetivos, constructos, instrumentos, aplicaciones industriales y temas para los años 2007 y 2008. El estudio, además, ordena a los artículos según criterios de región, año e industria estudiada para esos mismos años. La clasificación por industrias implicó reordenar a los autores de los textos revisados según criterio universal de codificación de actividades económicas CIIU.
Description
Keywords
Relational Marketing, Relationship with consumer, Information management, Literature review, Marketing Relacional, Relaciones con el consumidor, Administración de la información, Revisión de literatura
Citation
Wakabayashi, J. L. (2010). La investigación sobre el marketing relacional: un análisis de contenido de la literatura 2007-2008. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 15(29), 119-130. https://doi.org/10.46631/jefas.2010.v15n29.07