Calidad total: solución empresarial

Loading...
Thumbnail Image
Date
1992-03-30
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad ESAN. ESAN Ediciones

Redes Sociales



Citación

Citación APA
Abstract
It presents the fundamentals of the total quality strategy, in the understanding of how beneficial the implementation of this strategy is by generating valuable effects on the entire organization. It summarizes the modern concepts used by Japanese companies in administration, influenced by three North Americans: Deming, Juran and Crosby, and shows the evolution of thinking about quality based on the contribution of these authors. The central part of the article is dedicated to the philosophy of Edward Deming, the highest exponent of the modern concept of quality, for which the concepts developed by this author are explained: the fourteen points, the seven deadly diseases, the obstacles to good management and the importance of the use of graphics to objectively represent the information required for decision making. The article encourages innovation in business management, warning senior management about the traditional myopia manifested in conservative management and making them see the favorable effects that the modern concept of quality would have on their organization.
Presenta los fundamentos de la estrategia de calidad total, entendiendo cuán beneficiosa es la implementación de esta estrategia al generar efectos valiosos en toda la organización. Resume los conceptos modernos utilizados por las empresas japonesas en la administración, influenciados por tres norteamericanos: Deming, Juran y Crosby, y muestra la evolución del pensamiento sobre la calidad a partir del aporte de estos autores. La parte central del artículo está dedicada a la filosofía de Edward Deming, máximo exponente del concepto moderno de calidad, para lo cual se explican los conceptos desarrollados por este autor: los catorce puntos, las siete enfermedades mortales, los obstáculos para una buena gestión. y la importancia del uso de gráficos para representar objetivamente la información requerida para la toma de decisiones. El artículo fomenta la innovación en la gestión empresarial, advirtiendo a la alta dirección sobre la tradicional miopía que se manifiesta en la gestión conservadora y haciéndoles ver los efectos favorables que el moderno concepto de calidad tendría en su organización.
Description
Keywords
Total quality, Japanese management, Decision making, Innovation, Calidad total, Gestión japonesa, Toma de decisiones, Innovación
Citation
D'Alessio Ipinza, F. (1992). Calidad total: solución empresarial. Cuadernos de Difusión, 1(1), 53–75. https://doi.org/10.46631/jefas.1992.n1.02