Regalado Pezúa, OttoGuerrero Medina, Carlos AlbertoTéllez Watson, Ú.Barrantes Suyoc, C2021-10-132021-10-132017-11-16Regalado Pezúa, O., Guerrero Medina, C. A., Téllez Watson, Ú., & Barrantes Suyoc, C. (2017). Bases para la segmentación del mercado homosexual en la ciudad de Lima: un enfoque para el sector de entretenimiento. Segmentation bases of the homosexual market in the city of Lima: an approach for the entertainment sector. Tec Empresarial, 11(3), 7-16. https://doi.org/10.18845/te.v11i3.3362Regalado Pezúa, O., Guerrero Medina, C. A., Téllez Watson, Ú., & Barrantes Suyoc, C. (2017). Bases para la segmentación del mercado homosexual en la ciudad de Lima: un enfoque para el sector de entretenimiento. Segmentation bases of the homosexual market in the city of Lima: an approach for the entertainment sector. Tec Empresarial, 11(3), 7-16. https://doi.org/10.18845/te.v11i3.3362https://hdl.handle.net/20.500.12640/2520The homosexual population is an important consumer market for different categories, being the entertainment the most significant. Academic and commercial researchers have addressed this market focusing on developed countries, and considering it a single and homogeneous segment. The following research proposes to set the bases for a segmentation of the homosexual population in Lima, Peru, in order to understand the motives of each identified consumer segment, within the entertainment category. The results allow to identify three segments in the studied population with different demographic, psychographic and behavioral characteristics regarding the consumption of entertainment, which gives rise to different needs and opportunities to satisfy them.La población homosexual representa un importante mercado de consumo para diferentes categorías, destacando entre ellas el entretenimiento. Investigaciones académicas y comerciales han abordado este mercado principalmente enfocándose en países desarrollados, y considerándolo como un segmento único y homogéneo. La presente investigación propone sentar las bases para una segmentación de la población homosexual en Lima, capital de Perú, orientada a comprender las motivaciones de consumo de cada segmento identificado en el marco de la categoría entretenimiento. A través de los resultados obtenidos se identificaron tres segmentos en la población estudiada con características demográficas, psicográficas y preferencias distintas en cuanto a actividades de entretenimiento, de lo cual se desprenden diferentes necesidades y oportunidades para satisfacerlas.application/pdfspaAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessHomosexual consumerMarket segmentationAttitudes toward consumptionConsumer behaviorEntertainment marketConsumidor homosexualSegmentación de mercadoActitudes hacia el consumoComportamiento de consumoMercado de entretenimientoBases para la segmentación del mercado homosexual en la ciudad de Lima: un enfoque para el sector de entretenimientoinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.18845/te.v11i3.3362https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04