Manhas, Parikshat S.2021-11-052021-11-052012-06-30Manhas, P. S. (2012). Role of online education in building brand image of educational institutions. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 17(32), 75-85. https://doi.org/10.46631/jefas.2012.v17n32.06https://hdl.handle.net/20.500.12640/2638In this article we try to present the general impression that online learning/real time virtual learning conveys. The myriad interpretations of online education are depicted elaborately along with its advantages and influence on various stakeholders. The disadvantages of online education reveal their apparently potent drawbacks, which are then trailed by «opposing views». These views give concrete justifications against the so-called shortcomings of online learning and enlist the techniques used to tackle them.Besides of what online education does for students, learners and tutors at large, it also confers some potential by-products, such as helping build a strong brand image of educational institutions that offer it. Although educational institutions worldwide are employing online learning resources to create a brand image for themselves, a well-worn discussion has to be mooted to understand the implications of their usage.En este artículo nos proponemos presentar la impresión general que el aprendizaje virtual/tiempo real del aprendizaje a distancia transmite. Las miles de interpretaciones sobre la educación virtual se describen esmeradamente junto con sus ventajas e influencias sobre sus diversos actores/participantes. Las desventajas de la educación virtual revelan sus apa-rentemente grandes inconvenientes, las que luego son expuestas por las «opiniones contrarias». Estas opiniones ofrecen justificaciones concretas en contra de los llamados defectos del aprendizaje virtual y se apoyan en las técnicas que usan para enfrentarlos.Aparte de lo que la educación virtual hace con los estudiantes, aprendices y tutores en general, también trae como con-secuencia algunos resultantes poderosos, como es ayudar a construir una imagen sólida de la institución educativa que la ofrece. Aunque las instituciones educacionales en el mundo están empleando recursos virtuales de aprendizaje para crear una imagen de marca propia, un muy conocido debate se plantea para entender las implicaciones de su uso.engAttribution 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOnline educationE-learningEducación en líneaBrand imageE-learningEducational institutionsImagen de marcaInstitución educativaReal time virtual learningEducación virtual en tiempo realRole of online education in building brand image of educational institutionsinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.46631/jefas.2012.v17n32.06https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04