Arias, Norma2020-07-012020-07-012005-12-30Arias, N. (2005). Matemáticas en el Perú: un caso de responsabilidad social. Cuadernos de Difusión, 10(18-19), 205-220. https://doi.org/10.46631/jefas.2005.v10n18-19.12https://hdl.handle.net/20.500.12640/1940A renowned corporate group states that there is a very important relationship between the development and the educational level of a people, and so decides to improve the mathematics school program as a way to improve academic performance. It starts by developing school texts with a new methodology and then, sponsored by other companies, it donates them to public educational institutions around the country. Shortly after, the program, Math for Everyone, seeks to increase its coverage and leaps to a virtual format, with an interactive proposal geared towards fun and games in order to catch the child and teenager’s attention.Un grupo empresarial de reconocida trayectoria constata que existe una relación muy importante entre desarrollo y nivel educativo de la población y decide contribuir a mejorar la enseñanza de las matemáticas como un medio para elevar el rendimiento escolar. Empieza desarrollando textos escolares con una metodología novedosa y luego con auspicio de otras empresas consigue donarlos a centros educativos públicos de diferentes lugares del país. Poco después el programa denominado Matemáticas para Todos busca incrementar su cobertura y da el salto al formato virtual con una propuesta interactiva que apela al juego y a la diversión para captar la atención del niño y del adolescente.spaAttribution 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0EducationMathematicsInteractive methodEducational softwareEducaciónSocial responsibilityMatemáticasMétodo interactivoCivil associationSoftware educativoResponsabilidad socialPeruAsociación civilPerúCase studyEstudio de casoMatemáticas en el Perú: un caso de responsabilidad socialinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.46631/jefas.2005.v10n18-19.12https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04