Solano, David2022-02-032022-02-031995-12-30Solano, D. (1996). Incidente de negocios: distribuidor conquistado, venta realizada. Cuadernos de Difusión, 3(6), 99–102. https://doi.org/10.46631/jefas.1995.n6.07https://hdl.handle.net/20.500.12640/2875This business incident, which lends itself to an eminently qualitative analysis, seeks to illustrate how the marketing mix of a company should be structured, taking into account not only the product to be launched on the market, but also the client portfolio with which account the company. Another aspect to analyze is the decision-making style and its influence on marketing decisions. It is recommended that the solution culminate with the marketing mix proposal that the company must implement and the planning of the actions that must be carried out for this, both inside and outside the company. The analysis of the situation should be taken into account.Este incidente empresarial, que se presta a un análisis eminentemente cualitativo, pretende ilustrar cómo debe estructurarse el marketing mix de una empresa, teniendo en cuenta no sólo el producto a lanzar al mercado, sino también la cartera de clientes con la que cuenta la compañía. Otro aspecto a analizar es el estilo de toma de decisiones y su influencia en las decisiones de marketing. Se recomienda que la solución culmine con la propuesta de marketing mix que debe implementar la empresa y la planificación de las acciones que se deben realizar para ello, tanto dentro como fuera de la empresa. Se debe tener en cuenta el análisis de la situación.spaAttribution 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0Marketing mixDecision makingProductMezcla de marketingToma de decisionesMarketProductoMercadoCustomersClientesIncidente de negocios: distribuidor conquistado, venta realizadainfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.46631/jefas.1995.n6.07https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04