Gastañaduy, Alfonso2021-12-102021-12-102004-12-30Gastañaduy, A. (2004). Movida de piso. Cuadernos de Difusión, 9(17), 117-126. https://doi.org/10.46631/jefas.2004.v9n17.07https://hdl.handle.net/20.500.12640/2773Cometa Ltd., a small company of distribution of products for welding located in Huancayo, manages to position itself advantageously in the market for some years selling mainly to mining centers, while its competitors limited their operations to the city of Huancayo. The best-selling product is the electrode from the Trikón factory, which no other company distributes in the center of the country. The problems begin when the owners of Cometa find out that their main competitor in Huancayo, which years ago had stopped selling Trikon products due to a serious conflict with this manufacturer, will distribute this product again.Cometa S.A., una pequeña empresa de distribución de productos para soldadura ubicada en Huancayo, logra posicionarse ventajosamente en el mercado durante algunos años vendiendo principalmente a centros mineros, mientras sus competidores limitaban sus operaciones a la ciudad de Huancayo. El producto más vendido es el electrodo de la fábrica Trikón, que ninguna otra empresa distribuye en el centro del país. Los problemas empiezan cuando los dueños de Cometa se enteran de que su principal competidora en Huancayo, que años antes había dejado de vender los productos de Trikón por un serio conflicto con este fabricante, volverá a distribuir este producto.spaAttribution 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSmall enterprisesPequeñas empresasMarket analysis|PositioningAnálisis del mercadoPosicionamientoCase studiesEstudios de casosMovida de pisoinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.46631/jefas.2004.v9n17.07https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04