Drobnick, Richard2022-02-032022-02-031997-12-30Drobnick, R. (1997). El "Cercano Oeste" de los Estados Unidos: las economías dinámicas de Asia del Este. Cuadernos de Difusión, 4(7-8), 33–40. https://doi.org/10.46631/jefas.1997.n7-8.03https://hdl.handle.net/20.500.12640/2886It examines the process of opening up Asian markets to US participation, which occurred as a result of technological, ideological and individual changes. These changes contribute to regional economic integration, reason for which US companies doing business in Asia should develop regional strategies and not view Asian countries as completely separate markets. Five factors are pointed out that explain the growth of exports of US companies to East Asia: increasing competitiveness in prices, increasing competitiveness in the quality of goodness, increasing openness of Asian markets, corporate commitments to international business opportunities, and continued high economic growth in Asian markets. It is concluded that US organizations should learn about the cultural and institutional characteristics of Asian markets in order to be able to interact more effectively with Asian partners and competitors.Examina el proceso de apertura de los mercados asiáticos a la participación estadounidense, que se produjo como resultado de cambios tecnológicos, ideológicos e individuales. Estos cambios contribuyen a la integración económica regional, razón por la cual las empresas estadounidenses que hacen negocios en Asia deberían desarrollar estrategias regionales y no ver a los países asiáticos como mercados completamente separados. Se señalan cinco factores que explican el crecimiento de las exportaciones de las empresas estadounidenses al este de Asia: mayor competitividad en precios, mayor competitividad en la calidad de los bienes, mayor apertura de los mercados asiáticos, compromisos corporativos con las oportunidades de negocios internacionales y un alto crecimiento económico continuo en Mercados asiáticos. Se concluye que las organizaciones estadounidenses deberían aprender sobre las características culturales e institucionales de los mercados asiáticos para poder interactuar más efectivamente con socios y competidores asiáticos.spaAttribution 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessEast AsiaAsian cultureEconomic opennessInternational businessAsia OrientalCultura asiáticaApertura económicaNegocios internacionalesEl "Cercano Oeste" de los Estados Unidos: las economías dinámicas de Asia del Esteinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.46631/jefas.1997.n7-8.03https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04