Journal of Economics, Finance and Administrative Science

URI permanente para esta comunidadhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/4090

La Journal of Economics, Finance and Administrative Science (JEFAS), de la Universidad ESAN, es una publicación académica de acceso abierto que presenta investigaciones revisadas por pares en administración, economía y finanzas, con un enfoque en el contexto latinoamericano e iberoamericano. Fundada en 1992 como Cuadernos de Difusión, en 2009 cambió de nombre a su actual denominación como JEFAS. Ha evolucionado en colaboración con importantes editoriales, como Elsevier y actualmente Emerald Publishing. La revista publica investigaciones de alta calidad sin costo para los autores, con el respaldo de ESAN y su compromiso con la difusión del conocimiento científico y académico, y la práctica gerencial.

Examinar

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 1 de 1
  • Miniatura
    Ítem
    La capacidad innovadora de las pymes peruanas en el universo del APEC
    (Universidad ESAN. ESAN Ediciones, 2003-06-30) Velasco, Dennis; López, Kristian
    Globalization, structural reforms and the processes of openness and integration have increased the competitive pressures that economic units must face, especially those of smaller relative size. Given that international experience shows that there is a close relationship between export capacity and the development of innovative activities in companies, it is relevant to investigate the degree of progress of innovative activities in SMEs, in order to assess their impact on competitiveness and in the consequent export capacity of these companies within the universe of the Asia Pacific Economic Cooperation (APEC). The objective of this work is to develop an Index of Innovative Capacity (ICI) that allows establishing the degree of the search for efficiency and new markets, elements that can determine the export potential and the level of profits of SMEs. In addition, the incidence of business development services on the level of profits and production is evaluated.