1. Trabajos conducentes a grados y títulos

URI permanente para esta comunidadhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/4150

Examinar

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 2 de 2
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    What are the cultural challenges that Risk Management Professionals face when working in Latin American companies with an implemented risk management framework?
    (Universidad ESAN, 2021) Vélez Revilla, Abraham Jishar
    While organizations are concerned about threats and uncertainty in their business objectives and goals; risks also represent rewards and opportunities. Risk attitudes are determined on individual, familiar, social, and corporate beliefs which are inherent, in the nature of the business and organizational culture that influ-ence risk management effectiveness. Risk management varies depending on the region where it is implemented, different variables come on stage as well as local laws and regulations. Companies face several challenges when it comes into aligning local poli-cies versus corporate guidelines. Employees from all levels must participate actively to learn and apply risk methodolo-gies and frameworks. Their success is not determined by either the type implemented nor the interactions among several departments, but by the level of maturity of the re-sources and tools in place. Latin America represents a singular case of analysis as its socio-economic reality in-fluences in the performance of international risk management practices and standards. This region also faces the challenges of making organizations aware of risk manage-ment practices to be less vulnerable and more profitable. Cultural behaviors within a country impact on the performance and acceptance of risk management practices in organizations established in Latin America. In this paper we will also discuss how Latin culture defines the tone of risk management best practices and outcomes within transnational companies which operate under different risk management frameworks.
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Investigando la relación entre educación y la iniciativa empresarial : el caso del eslabón perdido
    (Universidad ESAN, 2017) Gonzales Peralta, Patricia
    El emprendimiento trata del efecto de emprender, un verbo que hace referencia, de acuerdo a la definición de la Real Academia de la Lengua Española, a llevar adelante una obra o un negocio. Es ese proyecto que se desarrolla con esfuerzo y haciendo frente a diversas dificultades, con la resolución de llegar a un determinado resultado, podría identificarse como el elemento originador del progreso y evolución de la civilización. En el ámbito de los negocios, para mejorar las posibilidades de éxito de esta iniciativa surge la educación empresarial que está diseñada para proporcionar las herramientas que guiarán al emprendedor en la búsqueda de su objetivo. En este contexto, surge el emprendedor que enfrenta la disyuntiva de actuar en función de la iniciativa o detener el proyecto a causa del temor al fracaso, planteándose la posibilidad de optar por mantener el trabajo asalariado o iniciar un emprendimiento, y en algunos casos seguir ambas opciones simultáneamente. Esta última opción es conocida como el emprendimiento híbrido, que ha recibido limitada atención en la literatura (Folta, Delmar & Wennberg, 2010). El propósito de esta investigación es estudiar el efecto de la aversión al riesgo, la evaluación personal del individuo y la educación empresarial en el contexto del emprendimiento híbrido. Así pues, este estudio se propone demostrar que la relación entre (i) la aversión al riesgo y (ii) la evaluación personal del individuo con la iniciativa empresarial híbrida, es moderada por la educación empresarial.