Tesis

URI permanente para esta comunidadhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/4147

Examinar

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 3 de 3
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Financial strategies for a small company in Latin America to face a pandemic: a SME case in Peru
    (Universidad ESAN, 2023) Loloy Huaringa, Diego Fernando
    In this document is carried out at first, a literature investigation about the economic impact produced by a pandemic and the financial strategies recommended by numerous authors in order to summarize the main economic consequences of a pandemic and the principal financial strategies to face them. Subsequently, using methodological tools, such as questionnaires and direct observation, are tested the efficiency of this financial strategies in a small and medium enterprise (SME) in Peru, to then expand the results by applying the tool in a reduced version to other SMEs in different sectors in Latin America. Although the study showed interesting results for these particular cases, these are insufficient to provide a general rule for a large number of companies; however it offers a useful tool for finance managing in SME and could be used as a astarting point for future research related to this topic.
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Entrepreneurial financing of micro-small-medium enterprises in Haiti: barriers and proposed solutions
    (Universidad ESAN, 2019) Craan, Veronique
    Este estudio busca examinar la esfera empresarial en Haití con especial atención en aspectos de financiación para aquellos que desean iniciar o ampliar un negocio. Busca comprender los efectos de la falta de educación financiera en las micro, pequeñas y medianas empresas (MIPYME) empresarios que evolucionan dentro de la economía haitiana. La revisión de la literatura discute varios factores contextuales que impactan a los empresarios haitianos, incluido el entorno político haitiano, el acceso a la financiación a través de la banca tradicional y la microempresa financiación y barreras al emprendimiento. Además, explora resultados como informalidad y analiza las teorías existentes sobre la reducción de la pobreza a través de las IMF (micro finanzas instituciones). Termina con una discusión sobre los diversos roles que la diáspora haitiana, la Empresarios haitianos para encontrar estabilidad buscan crear empleos y construir la economía haitiana. Esta tesis incluye los resultados de 12 entrevistas cualitativas con expertos en Haití, finanzas en Haití o en emprendimiento realizado en un período de un mes MIPYMES locales y miembros de la diáspora haitiana. El objetivo era entender las percepciones de las empresas de financiación empresarial en Haití para las MIPYMES a través de entrevistas a participantes de diferentes orígenes y realidades en el complejo mundo que es el Haití moderno. Los resultados sugieren que la educación financiera, el acceso a las finanzas y la informalidad dentro de son elementos de disuasión para la escala empresarial en Haití. Sin embargo, los resultados también indican que la esfera empresarial en Haití está muy dañada asociación para mejorar las condiciones actuales y conducir al crecimiento sostenible de Haití economía a través de "solopreneurs" que se convertirían en formas más sólidas de empresarios, si están calificados para hacerlo.
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Cross border e-commerce adoption drivers, inhibitors and impact In SMEs of the agroindustrial sector
    (Universidad ESAN, 2020) Córdova Núñez, Luis Gabriel
    This paper aims to provide insights about the drivers and inhibitors of Cross Border E-Commerce (CBEC) and its impact in the Small and Medium Enterprises in Peru. The research has an exploratory approach based on literature focused on the technological, organizational and environmental factors. Semi structured interviews were designed and conducted in owners of SMEs in the agro-industrial sector. Practical limitations were due to a limited number of companies able to share insights and lack of corroboration with operational workers. Results showed that in the technological context, perceived benefits and compatibility were drivers. Cost of implementation was indistinct. In the organizational context, technology readiness was considered as a driver and firm size an indistinct factor. The environmental context has a significative influence. This project intends to provide entrepreneurs, SMEs representatives and national officers an understanding of factors that influence the adoption of CBEC platforms and identify the implications they have. This has the objective to determine policies to develop competitiveness in international markets.