Maestría en Administración

URI permanente para esta colecciónhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/3896

Examinar

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 2 de 2
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Lead users method as a source of innovation for E-commerce businesses
    (Universidad ESAN, 2018) Ramos Meoño, Paola Lisbeth
    The objective of the present study is to demonstrate wheter lead user method is more useful than traditional market research method as a source of innovation for e- businesses. Also, to prepared a contribution about the use of lead user method as a source of innovation in e-business, adding new facts and implications that help to improve the actual knowledge about the topic in order to encourage the best practice in the field. Making an interpretative approach in study field, I could find some answers to my research question. Firstly, main characteristics firms expect a new market research method have in order to apply it for their market researches are the use by recommendation and faster in results. Secondly, the choosing of a market research method, must to generate value through the use of KPI´s and reflected in one of the five dimensions of e-commerce value grid. Finally, even Scholars have developed research studies about lead user method and its application to different kind of business since 80´s, few people had listened to lead user method.
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Internacionalización de las empresas peruanas lideradas por mujeres
    (Universidad ESAN, 2017) Cirilo López, Olga Asunción; Toralva Fernández, Beatriz Pina
    Las mujeres han venido demostrado la igualdad de condición y operación en las actividades empresariales, consiguiendo un paso importante con el liderazgo de sus empresas, mediante un emprendimiento que pudo tener como origen una “necesidad”, siendo considerado principalmente como una “oportunidad” en los últimos años. Por ello hemos considerado plantear los siguientes objetivos para la investigación: - Conocer el perfil de la mujer empresaria que lidera empresas internacionales. - Conocer los factores únicos que apoyaron el proceso de internacionalización de las empresas peruanas lideradas por mujeres. - Conocer los retos que ha enfrentado la mujer empresaria en su proceso de internacionalización.